fredag 13 juni 2014

Morgonstund har guld i mund.


Ljuvliga morgon. Tyst i huset, solens sneda strålar genom fönstret. Det luktar frisk från träden utanför. Bord och stolar skramlar från indiernas restaurang när de återigen flyttas ut för att välkomna gästerna. Boken om Miriam/Malika väntar på att bli utläst men fick vänta på grund av Sara Lidmans Oskuldens minut. Vilken bok! Vilket språk! Vilka människor! Poesi och vardag, burleskeri och psalmsång och livet. Detta stora - livet!  Vill läsa mer om. Jernbanan och människorna från Ecksträsk.
                                  

 Och så alla försommarblommor. Jag undrar just hur mina vallmoblommor ser ut? Är de i knopp fortfarande eller har de frasat sig ut ur sitt hölje? Måste nog be svärsonen skicka en bild via telefonen från helgens mansläger. Tröstar mig med att skapa min egen försommarrabatt med hjälp av de fina silkegarner jag köpte på Almgrens Sidenväverier häromdagen. Vad det ska bli när det är färdigt? Vet inte. Måste det bli något? Jag njuter så länge det pågår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar